Методична скринька



    Зміни, що відбулися в нашій країні за останні роки, визначили нове соціальне замовлення суспільства, щодо діяльності системи освіти. У нових умовах на перший план виходить особистість учня, його здатність до самовизначення і самореалізації, до самостійного прийняття рішень і доведення їх до виконання, до рефлексивного аналізу власної діяльності.
    Суспільство висуває нові вимоги до випускника школи: випускник - це функціонально грамотна особистість - людина самостійна, людина, що  пізнає і людина, що вміє жити серед людей.
    Нові соціальні запити визначають цілі освіти як загальнокультурний, особистісний і пізнавальний розвиток учнів, що забезпечують таку ключову компетенцію освіти як «уміння вчитися».
    При цьому знання, уміння і навички формуються, застосовуються і зберігаються в тісному зв'язку з активними діями самих учнів. Якість засвоєння знань визначається різноманіттям і характером видів універсальних навчальних дій. ІКТ виступає як одна з базових педагогічних технологій.
    Інформатизація стає найважливішим стратегічним ресурсом суспільства і займає ключове місце в економіці, освіті та культурі. У той же час використання ІКТ у навчальному процесі дозволяє отримати учням навички, необхідні для життя і подальшого навчання, роботи в сучасному суспільстві, і формує передумови для зміни технології набуття нових знань за допомогою більш ефективної організації пізнавальної діяльності. Виходячи з цього, ми разуміємо необхідність особливої підготовки вчителя, його чітке уявлення структури, цілей і завдань освіти в умовах впровадження ІКТ, щоб використання даної технології не перетворилося на новомодну іграшку.
   Тобто ІКТ:
• ресурс для формування людини нового суспільства;
• ресурс для формування універсальних навчальних дій;
• ресурс підвищення ефективності уроку біології;
• ресурс саморозвитку педагога.
    Це робить актуальним використання засобів ІКТ на будь-якому уроці, зокрема і на біології. Як використовувати ІКТ на уроках біології, на скільки це зробить урок більш ефективним і дозволить сформувати необхідні компетенції учня – питання освітлені в моїй роботі.
Мета роботи: показати можливість використання інформаційно - комунікаційної технології та ефективність застосування даної технології на уроках біології, природознавства.
Об'єкт дослідження: процес навчання  біології.
Предмет дослідження:  методика проведення уроків з використанням ІКТ.
Гіпотеза дослідження: якщо при навчанні використовувати інформаційно-комунікативні технології, то це дозволить підвищити рівень підготовки учнів з біології до інтелектуальних змагань, ДПА,ЗНО.
Мета і гіпотеза дозволили сформулювати завдання дослідження:
• вивчити передовий досвід, щодо використання ІКТ у викладанні курсу
  біології за літературними та електронними джерелами;
• виявити можливості використання ІКТ на уроках біології;
• узагальнити особистий досвід використання ІКТ у викладанні біології.
Для перевірки гіпотези та реалізації поставлених завдань були використані теоретичні методи дослідження:
 - аналіз літератури з філософії, психології, дидактики та методики викладання біології;
- аналіз природничо-наукової літератури з предмету дослідження.
Як методи експериментального дослідження використовувалися:
• спостереження за навчальним процесом;
• бесіди з учнями;
• анкетування;
• символічна оцінка уроку;
• письмові перевірочні роботи;
• аналіз усних відповідей учнів на уроках;
• аналіз проектних робіт учнів.
Етапи роботи з даної теми:
1. 2009- 2010 рр.  Проведено теоретичний аналіз наукової та методичної літератури, обґрунтована необхідність застосування ІКТ у процесі навчання біології;
2. 2010 -2015 рр. Застосування ІКТ в урочній та позаурочній роботі з біології.
Результати дослідження були викладені на засіданнях методичного об'єднання вчителів біології школи (2010). На серії ПДС «Сучасний урок. Який він?» керівник шкільного ПДС з 2005 року, засіданнях педагогічних рад (жовтень 2012р.) виступ на тему: « Дистанційне навчання біології. Створення блогу вчителя біології.»

Комментариев нет:

Отправить комментарий