Зміни,
що відбулися в нашій країні за останні роки, визначили нове соціальне
замовлення суспільства, щодо діяльності системи освіти. У нових умовах на
перший план виходить особистість учня, його здатність до самовизначення і
самореалізації, до самостійного прийняття рішень і доведення їх до виконання,
до рефлексивного аналізу власної діяльності.
Суспільство
висуває нові вимоги до випускника школи: випускник - це функціонально грамотна
особистість - людина самостійна, людина, що пізнає і людина, що вміє жити серед людей.
Нові
соціальні запити визначають цілі освіти як загальнокультурний, особистісний і
пізнавальний розвиток учнів, що забезпечують таку ключову компетенцію освіти як
«уміння вчитися».
При
цьому знання, уміння і навички формуються, застосовуються і зберігаються в
тісному зв'язку з активними діями самих учнів. Якість засвоєння знань
визначається різноманіттям і характером видів універсальних навчальних дій. ІКТ
виступає як одна з базових педагогічних технологій.
Інформатизація
стає найважливішим стратегічним ресурсом суспільства і займає ключове місце в
економіці, освіті та культурі. У той же час використання ІКТ у навчальному
процесі дозволяє отримати учням навички, необхідні для життя і подальшого
навчання, роботи в сучасному суспільстві, і формує передумови для зміни
технології набуття нових знань за допомогою більш ефективної організації пізнавальної
діяльності. Виходячи з цього, ми разуміємо необхідність особливої підготовки
вчителя, його чітке уявлення структури, цілей і завдань освіти в умовах
впровадження ІКТ, щоб використання даної технології не перетворилося на
новомодну іграшку.
Тобто ІКТ:
• ресурс для формування людини
нового суспільства;
• ресурс для формування
універсальних навчальних дій;
• ресурс підвищення ефективності
уроку біології;
• ресурс саморозвитку педагога.
Це
робить актуальним використання засобів ІКТ на будь-якому уроці, зокрема і на біології.
Як використовувати ІКТ на уроках біології, на скільки це зробить урок більш
ефективним і дозволить сформувати необхідні компетенції учня – питання
освітлені в моїй роботі.
Мета
роботи: показати можливість використання
інформаційно - комунікаційної технології та ефективність застосування даної
технології на уроках біології, природознавства.
Об'єкт
дослідження: процес навчання біології.
Предмет
дослідження: методика проведення уроків з використанням
ІКТ.
Гіпотеза
дослідження: якщо при навчанні використовувати
інформаційно-комунікативні технології, то це дозволить підвищити рівень
підготовки учнів з біології до інтелектуальних змагань, ДПА,ЗНО.
Мета і гіпотеза дозволили
сформулювати завдання дослідження:
• вивчити передовий досвід, щодо
використання ІКТ у викладанні курсу
біології
за літературними та електронними джерелами;
• виявити можливості використання
ІКТ на уроках біології;
• узагальнити особистий досвід
використання ІКТ у викладанні біології.
Для перевірки гіпотези та
реалізації поставлених завдань були використані теоретичні методи дослідження:
- аналіз літератури з філософії, психології,
дидактики та методики викладання біології;
- аналіз природничо-наукової
літератури з предмету дослідження.
Як методи експериментального
дослідження використовувалися:
•
спостереження за навчальним процесом;
• бесіди з учнями;
• анкетування;
• символічна оцінка уроку;
• письмові перевірочні роботи;
• аналіз усних відповідей учнів на
уроках;
• аналіз проектних робіт учнів.
Етапи роботи з даної теми:
1. 2009- 2010 рр. Проведено теоретичний аналіз наукової та
методичної літератури, обґрунтована необхідність застосування ІКТ у процесі
навчання біології;
2. 2010 -2015 рр. Застосування ІКТ
в урочній та позаурочній роботі з біології.
Результати дослідження були викладені
на засіданнях методичного об'єднання вчителів біології школи (2010). На серії ПДС
«Сучасний урок. Який він?» керівник шкільного ПДС з 2005 року, засіданнях
педагогічних рад (жовтень 2012р.) виступ на тему: « Дистанційне навчання
біології. Створення блогу вчителя біології.»
Комментариев нет:
Отправить комментарий